dimarts, 3 de gener del 2006

Roda el món i torna al born

No voldria sentar un precedent amb dues aportacions seguides, però és que el tema s’ho val.

Sóc un apassionat d’una bona colla de coses. Entre elles de la xafarderia. I és que aquesta paraula, que té sovint una connotació pejorativa, penso que també és símbol de ganes de saber, d’esbrinar, de descobrir. I aquesta és una de les coses que demanem als nostres alumnes, no?

Però anem a pams.

Quan amb els meus alumnes tractem a Socials temes d’economia i empreses, fem un treball sobre la borsa. Els acostuma a agradar. I sempre vaig mirant novetats, alternatives....

Fa pocs dies consultava diverses gràfiques i em va passar per davant l’empresa ACS. Mira, la del Florentino! vaig pensar. I m’hi vaig endinsar.

Sorpreeeeeeeesaaaaaaaaa.

Em miro el Consell d’Administració i hi trobo com a vocal extern independent el Sr. Miquel Roca Junyent. Com? Sí, sí, ell, culé confés, en el consell d’una empresa del president del Reial Madrid!!!!

He de reconèixer que se’m fa molt estrany.

Ara bé, al cap d’uns dies, vaja avui dimarts, en les “Lliçons d’economia recreativa” del programa d’ “El matí de Catalunya Ràdio”, el professor Ureta n'ha dit una que m’ha fet lligar caps.

Estaven parlant del Sr. Juan March, banquer de l’era franquista, quan han fet menció que els seus fills són darrera d’ACS, posant-hi la cara del Sr. Florentino Pérez.

Com també el fill gran, Juan March Delgado, havia finançat l’operació del Partit Reformista Democràtic, per la qual el Sr. Miquel Roca Junyent havia estat candidat a president del govern en les eleccions de 1986. En aquelles eleccions també el Sr. Florentino era candidat pel mateix partit.

Roda el món i torna al born.